Szabadidő

2022.06.29. 18:00

A Tisza-tóhoz szervezett kirándulást az EKE

Jó hangulatban telt az a buszos kirándulás, melyet az elmúlt szombaton a Tisza-tóhoz szervezett az EKE ’91 Nagyvárad, Fekete Irén vezetésével. A társaság megtekintette a poroszlói Ökocentrumot, és sétahajókázás is szerepelt a programok közt.

Fotó: Ciucur Losonczi Antonius

Ciucur Losonczi Antonius

A megérkezés után a Tisza-tavi Ökocentrumba vezetett az első utunk, mely Magyarország egyedülálló turisztikai látogató- és szabadidőközpontja és a Tisza-tó, illetve a Tisza-völgy természeti értékeit, csodálatos élővilágát tárja elénk. 3D mozija csúcstechnológiával van felszerelve, így a rendhagyó technikai megoldásoknak köszönhetően részeseivé válhattunk a vetítővásznon történő eseményeknek, átélhettük, milyen az évszakok váltakozása a Tisza-tavon. A nádasok susogó dzsungelében csónakkal felfedezhettük az érintetlen természet szépségeit, s megtapasztalhattuk a Tisza-tavi naplemente hangulatát. Ezt követően a felszálló madárra hasonlító főépület akváriumszintjén olyan élményünk volt, mintha valóban, a tó mélyén, a mederben sétáltunk volna. A 735 ezer liter öszsztérfogatú víztérben 35-féle őshonos halfajtát szemlélhettünk egészen közelről, a falon keresztül torzításmentesen csodálhattuk a cikázó halak látványát, ahogyan a viza, ez az egykoron természetes vizeinkben élt halóriás hatalmas példányai elúsznak a fejünk felett. Akinek pedig volt ereje hozzá, a fenséges látványt nyújtó hetedik emeleti körpanorámás kilátóba is felmehetett. Ezt követően a kikötőből kishajós kirándulásra indultunk, megismerkedve a Tisza-tó nádasainak, ártéri erdeinek, nyíltvizeinek élővilágával. A szabad program keretében néhányan úgy döntöttük, hogy felfedezzük a Tisza-tavi vízi sétányt és ökoturisztikai tanösvényt is. A Fűzfa kikötőben felültünk egy rendszeresen induló járatra, és pár perces hajókázás után egy 1500 méter hosszú pallóútnál találtuk magunkat, mely körülfut egy kis belső tavon, valamint elvezet két madárvártához és egy megfigyelőtoronyhoz is. Egy kis sziget árnyas padjain pihentünk meg ezután. A hazaindulás előtt, akinek volt hozzá kedve, az állatkertet is megnézhette, simogathatott szelíd állatokat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a erdon.ro legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!