Kirándulás

2022.11.04. 06:57

„Őszbe csavarodott a természet feje”

Vad Zoltán

Csarnóháza (románul Bulz) a Réz-hegység alatt, a Jád-patak völgyében fekszik, ott, ahol a Jád a Sebes-Körösbe siet. A Nagyváradi EKE kirándulása Reich József túravezető irányításával a vasútállomástól indult. Még csak az ősz elején járunk, de itt, a Jád-völgyében, a költő Arany János szavaival élve, már „dérré vált a harmat”. Ennek ellenére nem volt hideg, a reggeli pára éppen felszállóban volt, holdbéli tájat varázsolva a túránkhoz.

A Sebes-Körös fölött átívelő kis gyaloghídon átkelve, eleinte a település házai között haladtunk, majd ahogy a köves út egyre emelkedni kezdett, egyre ritkábbak lettek a házak is. A szombat reggel csöndjét csak a vidám beszélgetéseink és kutyaugatások törték meg. Túránk elején, balra is, jobbra is rendezett portákat figyelhettünk meg. A helyi gazdákat dicséri az is, hogy a legelőkön szép rendben magasodtak a szénaboglyák.

A legelső pihenőt körülbelül 500 méter magasan, egy út menti filagóriánál tartottuk. A reggeli falatozás közben rácsodálkozhattunk, ahogyan az egyre erőteljesebb napsütés beragyogja a Királyhágó (Bucea) környéki völgyet.

Annak ellenére, hogy a kirándulásunk szinte végig szekérúton haladt, nem találkoztunk élő ember fiával, csak békésen legelésző tehenek néztek ránk kíváncsian. Szerencsénk volt, a napsütésnek köszönhetően egyre melegebb lett. De az igazi varázslatot az őszi napsütésben aranyló erdőnek köszönhettük. Az aranysárgától a vörösig szinte minden szín hozzájárult az erdei tündökléshez. Ebben az idilli környezetben haladva, szinte észre sem vettük, mikor értünk fel körülbelül 800 méter magasra. Nincs a környéken magasabb pont, így messzire ellátni egészen a Vigyázó hófödte csúcsáig is. Második pihenőnk csúcspontja, Fábián György túratársunk ideillő versének felolvasása volt. A humort is eszközéül használó poéta szavainak hatására, vidám hangulatban folytattuk túránkat.

Ez az a túra, ahol útközben nincsenek lélegzetelállító szakadékok, alázuhanó vízesések, magasba törő sziklák. Az őszi erdő színei bearanyozzák a kirándulást, és ez mindenkit derűs nyugalommal tölt el. A túra végén, valamivel több mint 20 kilométeres sétát követően mindenki kellemesen elfáradt, és senkiben sem maradt hiányérzet. Az őszbe csavarodott természet elvarázsolt bennünket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a erdon.ro legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!