Nemzeti összetartozás

2022.06.09. 10:00

Határtalanul Program: Biharba látogattak kondorosi diákok

A Kondorosi Petőfi István Általános Iskola 7. évfolyamos diákjai a magyar kormány által meghirdetett és finanszírozott Határtalanul Program keretében látogatást tettek „Biharországban”. Szerkesztőségünknek Vári Ferenc szervező tanár számolt be az útról.

Forrás: Fotó: Vári Ferenc

BN-összeállítás

A közel tíz éve futó program lehetőséget biztosít a magyarországi diákok részére, hogy a nemzeti összetartozás jegyében kapcsolatokat alakítsanak ki külhoni magyar fiatalokkal. A kondorosi tanulók a kezdetek óta kedvezményezettjei ezen kirándulásoknak.

„Eleinte Székelyföldet céloztuk meg, de rájöttünk, hogy a közelben is vannak csodálatos helyek, ahol magyarok élnek. Korábbi civil szervezeti kapcsolatok segítségével megszerveztük a programokat, melyek kertében eljutottunk a Tordai sóbányához, megnéztük Kolozsvár nevezetességeit. Jártunk Csucsán és Nagyszalontán, híres költőink emlékhelyein” – fogalmazott Vári Ferenc.

A legélvezetesebbek azonban a természetben töltött percek voltak: a Lórévi- és Révi-vízesés, a Nagy Magyar-barlang, raftingolás a Sebes-Körösön. Ezek mindegyike nagy élmény volt az alföldi gyerekek számára.

A cél azonban nem az volt csupán, hogy jól érezzék magunkat. Nemesebb célokat fogalmaztak meg: a nemzeti összetartozás erősítését. Ennek eléréséért közösségi programokat szerveztek. Június 1-jén a Révi Művelődési házban – Hasas János alpolgármester úr jóvoltából – élő zenés táncházat tartottak. A mintegy 60 kondorosi, 20 köröstárkányi és számos helyi résztvevő kellemesen és hasznosan töltötte a közel négy órás programot, amely során a tánc mellett köszöntések hangzottak el, s a résztvevők megvendégelésére is sor került.

Másnap közösen túráztak a Zichy-barlanghoz, valamint raftingoztak. Este pedig egy izgalmas focimeccs lejátszása után együtt játszottak, beszélgettek a helyi fiatalokkal, és patrónusukkal, valamint Papp Csaba református lelkipásztorral, aki a helyi programok megszervezésében is nagy segítségünkre volt.

Kirándulásuk utolsó napján a Fekete Körös völgyében fekvő Köröstárkányban látogatták meg régi barátaikat. Út közben betértek a magyarremetei református templomba is, ahol Csiszér Norbert helyi lelkész tartott izgalmas előadást.

„Utunk záróaktusaként megemlékezést tartottunk a tárkányi vérengzés emlékművénél. Nem véletlenül időzítettük kirándulásunkat a nemzeti összetartozás emléknapjához. A rövid ünnepség keretében megkoszorúztuk az áldozatok emlékművét, s hazaias versek segítségével, s rövid történelmi visszapillantással hangsúlyoztuk: Trianon ellenére, mi magyarok, határtalanul összetartozunk!” – foglalta össze Vári.

Fotó: Vári Ferenc

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a erdon.ro legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!