ERDON Helyi hírek

2012.07.31. 09:53

Érsemjéni diákok tanulmányi kirándulása

Bihar megye - Július 21-én, szombaton hajnalban, 55 személlyel indult útnak az az autóbusz, amelyik érsemjéni diákok és pedagógusok egy csoportját vitte tanulmányi kirándulásra. A két naposra tervezett kiruccanást, nyertes pályázat alapján a Megyei Tanács támogatta.

Az úti cél néhány főbb erdélyi nevezetesség meglátogatása volt, így Nagyvárad után délkelet felé haladva átvágtunk a Nyugati Kárpátok varázslatos hegyvidéki tájain, végig az Aranyos folyócskát követve. Kacskaringós hegyi falvakon át vitt az utunk, egyre magasabbra kapaszkodott az autóbusz, míg végül elértük első megállónk színhelyét, Verespatakot (Roşia Montană). Itt felkerestük a Bányászati Múzeumot, diákjaink megismerkedhettek az arany-kitermelés munkálataival. Ezután folytattuk utunkat a magasba nyúló hegygerincek mentén , míg végül elérkeztünk a Székelykő lábánál fekvő Torockóra. Itt elidőztünk egy kicsit, ámulva néztük az fekvő embert formázó sziklákat, a falu egyforma fehér falú, zöld ablakos házait, a számtalan kézműves árus portékáit.

Jól szórakoztunk

A forróságban a falu főterén levő csorgó forrásnál hűsöltünk, megmerítettük üvegeinket s indultunk tovább. Az első nap végállomása Nagyenyed volt, ahol a közel négyszáz éves Bethlen Gábor Kollégium adott szállást a megfáradt utazóknak. Este végigsétáltunk a Sétatéren (Kápolnadombon), megnéztük a várost 1704-ben hősiesen megvédő diákok és tanárok emlékművét, a várat, a Kollégiumot és környékét. Másnap délelőtt még meglátogattuk a Természetrajzi Múzeumot, s indultunk is tovább, Tordára. Itt töltöttük el a második napunkat. Elsőként meglátogattuk a Rudolf bányát. Közel három órát ámuldoztunk a valamiféle jövőbeli utazásra emlékeztető sóbánya lélegzetelállító nagy csarnokában, ahol minden igényeket kielégítő szabadidőközpontot rendeztek be. Gyerekek, tanítók jól szórakoztunk. Aztán megebédeltünk egy kellemes kis vendéglőben, s indultunk másik fő úti célunkhoz, a Tordai-hasadékhoz. Fárasztó gyalogtúra során bemerészkedtünk az óriási sziklák közé, Szent László királyunk emlékét idézve fel diákjainknak.

Élményekkel telve

Emelkedett lelkülettel ültünk késő délután autóbuszunkra, s indultunk immár hazafelé. Az előző napitól eltérő útvonalon, Kolozsvár, Bánffyhunyad, Nagyvárad felé, minden vidéken megemlékezve az adott hely, település nevezetességeiről. Élményekkel telve érkeztünk haza Érsemjénbe. Köszönjük a szülők, a gyerekek, a kollégák segítségét és hozzáállását, hogy ilyen jól sikerült ez a tanulmányi kirándulás. Úgy érezzük, annyi érdekes látnivalóban és közösségépítő élményben volt részünk, hogy jövő nyáron mindenképpen szeretnénk, ha más helyszínekkel is, de megismételni.

Vanyó-Kecskés Éva Andrea tanítónő

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a erdon.ro legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!