Rövid túra

2022.05.24. 11:00

Megnéztük és ,,megmásztuk” az új kilátót

Fotó: Törő Enikő

Törő Enikő

Hamar népszerűvé vált a betfiai Somló-hegyen épült új kilátó, már a hivatalos átadás előtt elöntötte a közösségi médiát az ott készült fotók sokasága. Mi sem voltunk restek, a hivatalos átvétel előtt mi is meglátogattuk a kilátót, ahol mondhatni olyan ,,forgalom” volt hétköznap délután az új fakorláttal ellátott ösvényen, hogy inkább egy másik, nem kiépített ösvényt választottunk, hogy feljussunk a kilátóhoz. A régi, megromlott kilátó helyett egy modern, háromemeletes kilátó várt minket – ami egyébként már messziről fehérlik a zöld dombtetőn. A fémszerkezetes kilátó tetejére egy csigalépcsőn lehet feljutni csupán egy perces lépcsőzéssel, a felső emeleten pedig üvegpadlózat várja azokat, akik kicsit merészebbek és nem félnek lenézni, a három szint közötti magasság három méter. Fentről csodálatos panoráma nyílik a környező zöld területekre és településekre.

Forrás: Törő Enikő

Bár felfele ugyan nem a fakorlátos kiépített ösvényt választottuk, azért lefele ott jöttünk le, csupán 10-15 perces sétával le is értünk a domb lábához, ahol személyautóval meg lehet állni. Az ösvény meredekebb részeit lépcsővel látták el, hogy könnyebb legyen fel- és lejutni, illetve esős idő esetén így csökken a elcsúszás veszélye. A kilátónál, mint már említettük, már a hivatalos átadás előtt sokan voltak, volt, aki már családdal együtt piknikezni is leült a kilátó mellé.

Mint arról már portálunkon beszámoltunk a kilátóhoz 278 méter hosszú, fakorláttal ellátott ösvényt is építettek, a kilátó maga 13,7 méter magas. A mintegy egy millió lejes beruházás kivitelezői a Flachim Construct, a Darius Flor és a Term cégek voltak. A beruházást a Románia-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési programból finanszírozták.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a erdon.ro legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!