Iskola másként Bályokon, változatos programokkal

Bihar megye – Változatos tevékenységekben volt részük az Iskola másként program keretében a bályoki I.-IV. osztályos kisiskolásoknak. A gazdag “kínálatot” a gyermekek, szülők, pedagógusok állítottak össze.

Hétfőn és kedden Kiss Noémi, Debreczeni Réka és Seres Erzsébet pedagógusok kézműves foglalkozást, falu és templomlátogatást szerveztek a szilágyperecsenyi iskolások fogadására. Kedden az I. B. osztályosok Margittára látogattak, ahol részt vettek egy kézimunka órán, cserkészfoglalkozás keretében nyilaztak, gyertyát öntöttek, célba dobtak és meglátogatták a Bocskai kiállitást. Szerdán a Költészet Napjára emlékeztünk egy szavalóversennyel, melyen József Attila, Petőfi Sándor, Kányádi Sándor és Papp Attila verseit szavalták gyermekeink. Talán a legeseménydúsabb a csütörtöki foglalkozás volt. Szomszédolás cimén meglátogattuk a kincses Kolozsvárt.

Fárasztó hetük volt

Igyekeztünk kihasználni a napot: végigjártuk a botanikus kertet, fölmásztunk a Obszervatóriumba, megcsodáltuk a Mátyás szobrát, galambot etettünk a főtéren, elálmélkodtunk a Szentmihály templom külső és belső méretein, megnéztük Mátyás szülőházát, az etnográfiai múzeumot, a Házsongárdi temetőt és a sportstadiont. Kolozsvári napunkat a játszótéren fejeztük be, ahol gyerekeinknek volt még elég energiájuk, hogy kipróbálják az összes lehetőséget. Pénteken, nagypéntek lévén, részt vettünk a helyi református templomban az istentiszteleten, majd hagyományos módon szabad tűznél, rostában kukoricát pattogattunk közösen, gyerekek, szülők és pedagógusok. Fárasztó hetet zártunk a vakáció előtt, de megérte, hisz láthattuk gyermekeink örömtől csillogó tekintetét, barátkozás, falujárás, vagy éppen szomszédolás közben.