Érmihályfalvi kirándulók jártak Brüsszelben

Bihar megye – Március végén tíz érmihályfalvi diák és három kísérőjük töltött néhány napot Brüsszelben, Winkler Gyula EP-képviselő meghívására. Alább az utazás szervezőjét, és egy résztvevő diákot szólaltatunk meg.

Az utazás körülményeiről érdeklődve Karsai Attila, aki a projekt helyi mozgatója volt, elmondta, hogy 2011 nyarán határozta el, hogy személyes kapcsolatai révén megpróbálja megszervezni a brüsszeli kirándulást. Első pillanattól kezdve diákok utaztatására gondolt, és ebben partnerre talált Winkler Gyula Európa Parlamenti képviselőben, akinek már régebb óta van egy programja, melynek keretében diákokat fogad az EP-ben. Az egyeztetés során kiderült, hogy alkalmas időpont már csak 2012 elején van, a résztvevők személyének eldöntésére pedig az EP-képviselő stábja által már működtetett, az Európai Unió megismerését célzó verseny a legalkalmasabb.

Versenyeztek a diákok

Karsai Attila ötletét felkarolta a helyi RMDSZszervezet, ugyanakkor egyeztetett a helyi általános és középiskola igazgatóival is. A versenyre – melyről annak idején beszámoltunk – december elején került sor 80 diák részvételével, az utazás jogát a középiskolából a Kecskés-Szalai Annamária, Szátvári Gyöngyi, Kecskés Zsolt, Pintér Szabolcs és Nagy Ádám, míg az általánosból az Erdei Alexandra, Costa László, Szentes Levente, Crăciun Adrian és Gulácsi János alkotta csapat vívta ki, őket Karsai Attila mellett Csengeri Csongor, az általános iskola tanára, és Szilágyi József, a középiskola tanára kísérte el. Hogy hogyan zajlott az emlékezetes utazás? Azt alább elmondja nekünk Costa László VIII.B. osztályos diák.

“Brüsszeli élményeim”

“Számomra nagy élmény volt ez a brüsszeli látogatás, még ha nem is tartott sokáig. (Március 26.-28. – szerk. megj.) Az is nagyon tetszett, hogy repülővel mentünk, mivel ez volt az első repülésem eddig. Nagyon érdekes volt, nekem tetszett, a felszállás volt a legjobb! Összességében biztonságban éreztem magam a gépen, jól telt a repülés. (A csapat Érmihályfalváról Budapestig busszal, onnan Brüsszelig repülővel utazott, vissza ugyanúgy – szerk. megj.) A repülőtértől Brüsszelig buszozni kellett. A buszon mindenki kapott egy kis ajándékot, tetszett, hogy igy vártak minket. Amikor megérkeztünk a hotelbe lepakoltunk, aztán mentünk vacsorázni. Mindenki Winkler Gyula EP-képviselő vendége volt. Az étel finom volt, főleg a desszert, a hires belga csokoládé! Vacsora után pedig mentünk sétálni egyet a városba, megnéztük például a Grand Place-t, de Brüsszel tele van szép épületekkel, nagyon vagány volt. Nagyon tetszett a brüsszeli élet, a rengeteg utca tele teraszokkal, van hol szórakozni. Érdekes volt, hogy sok néger és külföldi volt, és hogy főleg franciául beszéltek.

Emlékezetes utazás

Másnap elmentünk a Európai Parlamentbe, ami szép és modern. Meghallgattunk egy előadást a parlament működéséről, megnéztük a plenáris ülések termét, és megismerkedtünk Winkler Gyula képviselővel, akit kérdezgettünk és ő válaszolt, tetszett hogy ilyen közvetlen volt. Este járkáltunk vacsora után a városban, és vásárolgattunk. A következő napon páran elmentünk délelőtt egy autómúzeumba, ahol mindenféle autó volt 1910-estől kedzve 2008-as Forma 1-es autóig. Mivel szeretem az autókat, ez a múzeum nagyon tetszett, ennyi klasszikus, régi, szép autót még nem láttam sehol sem együtt. Délután, úton visszafelé a reptérre, megálltunk Waterloo-nál, a napóleoni csata helyszinén. Szeretem a történelmet, Napóleon is az egyik kedvencem, úgyhogy nagyon tetszett ez a program is. Érdekes volt elképzelni a csatát, megnéztünk két kisfilmet is róla. Ez a látogatás emlékezetes marad számomra, biztosan mindig emlékezni fogok rá. Már csak azért is, mert magunknak köszönhetjük, hiszen egy verseny győzteseiként kaptuk díjként.”