Cioloş nem adja beleegyezését, hogy A falu élete című műsornak adott interjúját kampányműsorban sugározzák

Cioloş nem adja beleegyezését, hogy A falu élete című műsornak adott interjúját kampányműsorban sugározzák
Nem adja hozzájárulását Dacian Cioloş ahhoz, hogy az eredetileg A falu élete című műsornak adott interjúja a tervezettől eltérő dátumon, más csatornán vagy valamely párt választási műsoridejének keretében menjen adásba – tudatja az AGERPRES hírügynökséggel a kormány közleménye, hozzátéve, hogy az interjúban a mezőgazdasággal kapcsolatos aktuális kérdésekről beszélt a miniszterelnök, és semmilyen formában nem érintette a választási kampány, a pártok vagy a politikusok tematikáját.

A közleményben olvasható érvelés szerint amennyiben csak három hét múlva sugározzák a november 23-án rögzített beszélgetést, úgy az elhangzottak már aktualizálásra szorulnának. Ezért a kormány arra kéri a Román Televíziótársaságot, hogy ‘ettől a pillanattól kezdve’ már ne adja adásba a Dacian Cioloş által ‘jóhiszeműen’ adott interjút. ‘Sajnálatos, hogy a SRTV a felvétel után változtatta meg az adásba kerülés feltételeit, tekintve, hogy semmi olyan körülmény nem merült fel időközben, ami az interjú kontextusát megváltoztatta volna’ – olvasható a kormány közleményében.

A román közszolgálati televízió a választási kampányra hivatkozva halasztotta el a kormányfővel készített interjú sugárzását, amelyet eredetileg vasárnapra tűzött ki. Dacian Cioloş és képviselői viszont nem egyeztek bele, hogy A falu élete című műsornak adott interjú kampányműsor keretében menjen adásba, mert szerintük a beszélgetés ’tisztán tájékoztató jellegű’.

A falu élete című műsornak adott interjút még november 23-án, szerdán rögzítették, de a közszolgálati televíziótársaság csak szombaton közölte Cioloşsal, hogy a beszélgetés, a tervekkel ellentétben, nem megy adásba vasárnap.

A Román Televíziótársaság vasárnap közleményt küldött az AGERPRES hírügynökségnek, amelyben azt írja: a választási kampányra való tekintettel az a döntés született, hogy elhalasztják a Dacian Cioloşsal készült interjú sugárzását, több okból. Az egyik ok az, hogy a kormányfő egyik párt kampányának arca, ami azt a benyomást keltheti, hogy a szóban forgó interjú kampányműsor. A miniszterelnök arca ugyanis az illető párt plakátjain és kampányvideóiban is megjelenik, azokban is, amelyeket a TVR sugároz – érvel a televíziótársaság.

A másik ok szerintük az, hogy az interjú nem tartalmaz fontos vagy sürgős, naprakész közölnivalókat, amelyek a választási kampány lejártával ne lennének már aktuálisak.

További ok a TVR szerint, hogy a kormányfő már részt vett a kampány kezdete óta egy egyórás élő műsorban a TVR1-es csatornán, amelyben kormányzásának éves mérlegéről számolt be.

A Román Televíziótársaság közleménye leszögezte: amennyiben a miniszterelnök képviselői azt jónak látják, hajlandóak az interjút a TVR on-line csatornáján (TVR+) korábban adásba tenni, illetve felajánlják a Nemzeti Liberális Pártnak (PNL), hogy a számára biztosított választási műsoridőben tegye közzé a kormányfővel készült interjút, vagy annak fontosabb részeit.

AGERPRES/(RO – szerző: Doroteea PURCĂREA, szerkesztő: Florin MARIN, HU – szerkesztő: TOFÁN Imola)

www.agerpres.ro



0Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter