2012.01.22 09:54; Frissítve: 2012.01.22 09:54


A csoki gyógyszer a szívelégtelenségben szenvedőnek

A csoki gyógyszer a szívelégtelenségben szenvedőnek A csoki gyógyszer a szívelégtelenségben szenvedőnek
Matos Lajos, az MTI szakértője írja:        Budapest, 2012. január 22., vasárnap (MTI) – A fekete csokoládé rendkívüli mértékben növeli a szívelégtelenség miatt kezelt betegek ereinek rugalmasságát – mutatták ki amerikai kutatók, akik tanulmányukat az European Heart Journal című szaklapban tették közzé.

    A szívelégtelenség gyógyszeres javítására több hatásos gyógyszert sikerült kifejleszteni, de a kezelés eredményének további javítására még mindig szükség volna. Andreas Flammer professzor és munkacsoportja arra gondolt, hogy az utóbbi évtizedekben sok százmillió dollárokért kidolgozott készítmények mellé kipróbálják az évszázadok óta alkalmazott gyógyszert, a kakaóból készült csokoládét.
       A fekete, magas kakaótartalmú étcsokoládé biológiai hatásait az utóbbi években sokfelé vizsgálták. Kiderült, hogy hatásosan csökkenti a vérnyomást. Svéd szakorvosok azt is kimutatták, hogy ritkábban kapnak szélütést azok a nők, akik szeretik a csokoládét. A kakaóban lévő antioxidánsok, a flavanolok jelentősen fokozzák az ütőerek belső felszínét borító sejtek nitrogén-monoxid termelését.
       Az ütőereket a nitrogén-monoxid tágítja, ezt a gázt pedig az erek belső felszínének sejtjei termelik. A csokoládéban lévő flavanolok ezt a folyamatot fokozzák. Flammer professzor és csapata 30 szívelégtelenség miatt kezelt beteget vont be a vizsgálatba. A betegcsoport fele naponta csokoládéitalt fogyasztott, a többiek pedig megkülönbözhetetlenül hasonló színű és ízű álcsokit ittak.
       A valódi csokoládé kifejezetten rugalmasabbá varázsolta az ereket. A kutatók kimutatták, hogy ez a nitrogén- monoxid kiválasztás növekedéséből ered. Az ütőerek tágulékonyságának fokozódását a felkar artériájának mérésével igazolták. Ugyanakkor a vérlemezkék összetapadó készségét a csokoládé csökkentette, mely szintén kedvező szív-és érrendszeri jelenség. 
       A nagy feltűnést keltő, új megfigyelés várhatóan további, nagyobb beteglétszámon végzett vizsgálatokat indít el. A kutatók szerint a nem nagy mennyiségben elmajszolt csoki gyógyhatását addig is érdemes kihasználni.

-MTI-


Cikk ajánlása

Hozzászólok
Mi a véleményed?
Hozzászólások szürése  | 
HOZZÁSZÓLÁS SZÜRÉSE  X opciók bezárása



LEGÚJABB HIREK Életmód
A “valódi” ételeket népszerűsíti az első Food Revolution Day
Budapest, 2012. május 17., csütörtök (MTI) - A "valódi", vagyis feldolgozatlan élelmiszerek és ételek mellé [...] tovább »
Megnyugodhatnak a férfiak, hosszú jövő áll az Y-kromoszóma előtt
London, 2012. május 14., hétfő (MTI) - Tyúkgének vizsgálatával cáfolta egy nemzetközi kutatócsapat azt a [...] tovább »
Csak okosan a desztillál vízzel!
Debrecen - Az elsalakosodásnak hat fázisa van, az utolsó már a sejtek elrákosodása. tovább »
Féláron lehet megszépülni a Fodrászatok Éjszakáján
Budapest, 2012. május 11., péntek (MTI) - Tizennyolc budapesti fodrászat 120 hajszobrásza várja pénteken 20 [...] tovább »
Ételtársasjáték az egészséges táplálkozásért
Bécs, 2012. május 11., péntek (MTI) - Ételtársasjátékot ötlött ki egy cseh táplálkozási szakember az [...] tovább »
Még több kategóriábol »

feedback

Belépés